Przejdź do treści stronyPrzejdź do menu strony

LNG dla transportu 

Korzyści wynikające z przejścia na napęd LNG

Wszystko, co zyskuje Państwa firma wybierając skroplony gaz ziemny zamiast oleju napędowego.

Dane wykresu/Korzyść ON LNG
Koszt paliwa 100 70
Emisja CO2 100 90
Hałas 100 90
  • Redukcja wydatków na zakup paliwa.

  • Niższe koszty eksploatacyjne pojazdów.

  • Ograniczenie emisji zanieczyszczeń.

  • Cichsza praca pojazdów.

  • Większe bezpieczeństwo eksploatacji pojazdów.

 

Potwierdzenie wyników na polskich drogach
Transport krajowy (DMC: 40,0 t)

Auta komunalne (DMC: 7,5 – 40,0 t)

 

Wykres. Porównanie eksploatacji ciągników siodłowych zasilanych olejem napędowym i LNG w odniesieniu do wartości dla silnika zasilanego Dieslem

Dane: Testy drogowe w Polsce – projekty IKEA oraz PGK Śrem

 

Dlaczego LNG zamiast CNG

Gaz ziemny w postaci sprężonej (CNG) udowodnił zalety metanu jako paliwa. LNG pozwala na ich efektywne rozwinięcie dla ciężkich pojazdów.

Zbiornik LNG

 

Fot. Zbiornik LNG

Większy zasięg przy tej samej wielkości zbiorników

Do 1.500 km na jednym tankowaniu

Krótszy czas tankowania.

Ma szczególnie duże znaczenie przy eksploatacji samochodów ciężarowych.

 

Mniejsza masa instalacji gazowej.

Nawet o 50%.

Brak wpływu temperatury na ilość zatankowanego paliwa.

W przypadku CNG przy wysokich temperaturach nie osiąga się pełnych możliwości zbiorników.

Zbiornik CNG

Fot. Zestaw zbiorników CNG

Źródło: Iveco

 
Dane wykresu/Korzyść CNG LNG
Ilość paliwa 37 100
Zasięg pojazdu 38.46 100
Czas tankowania 100 50
Masa zbiorników 100 60
Rzeczywiste napełnienie po tankowaniu 77 100

Porównaj zalety LNG w stosunku do CNG

Sprawdź korzyści!

 

Rozwiązanie Cryogas M&T Poland dla ciężarówek zasilanych LNG

Zapraszamy do zapoznania się z kompleksowym planem przejścia na napęd gazowy. Indywidualnie wypracowane rozwiązanie to gwarancja oszczędności i skutecznego wdrożenia.

  • Cena LNG to umowny parytet 1 kg gazu do ceny hurtowej 1 L ON wedłyg notowań ogólnodostępnych indeksów.
  • W oferowanej cenie paliwa zawarte są:Im dłuższy okres zakupu LNG i większy wolumen zużycia gazu, tym lepsze warunki cenowe.
    • cena gazu ziemnego;
    • akcyza i opłata paliwowa;
    • opłata dzierżawna za instalację do tankowania
  • Każda stacja LNG dopasowywana jest pod indywidualne zapotrzebowanie klienta.
  • Przed oddaniem inwestycji do użytku, dokonujemy przeszkolenia personelu w obsłudze stacji.
  • Prowadzimy ciągły, zdalny monitoring stanu technicznego stacji (m.in. Ilość paliwa w zbiorniku stacjonarnym, bieżącej pracy urządzeń).
  • Odpowiadamy za wszelkie aspekty prawne i formalne po stronie:
    • dostaw i tankowania paliwa LNG;
    • projektu, budowy i utrzymania stacji LNG.
 
 
 
 
 

dostawy

i tankowanie

LNG

FIRMA TRANSPORTOWA

Flota aut ciężarowych

 

Stacja tankowania LNG

Dostawy, przechowywanie i tankowanie LNG - podstawowe informacje.

 
 
  • CYSTERNA

    Cysterna kriogeniczna. Gaz LNG transportowany jest z fabryki skraplania do stacji tankowania LNG w specjalistycznych cysternach kriogenicznych, utrzymujących niską temperaturę skroplonego gazu w trakcie jego przewożenia.

  • ZBIORNIKI

    Zbiorniki kriogeniczne służą do magazynowania gazu w postaci skroplonej.

  • POMPA

    Pompa kriogeniczna zatłacza paliwo do dystrybutora LNG.

  • DYSTRYBUTOR LNG

    Dystrybutor LNG odmierza ilość zatankowanego paliwa, a następnie zestandaryzowaną końcówką napełniany jest pojazd LNG - auto ciężarowe, autobus lub inny pojazd ciężki.

Stacje LNG - warianty wykonania

Dzięki wiedzy i doświadczeniu dopasujemy instalację tankowania do Państwa potrzeb.

Stacja pełnowymiarowa
fot. Cryostar
Stacja SKID
fot. Cryogas
Stacja kontenerowa
fot. Cryogas
Pełna zabudowa terenu Zabudowa pod stację Wygospodarowywanie terenu
Zbiornik wertykalny Zbiornik horyzontalny Zbiornik horyzontalny
50 i więcej pojazdów Do 50 pojazdów Do 50 pojazdów

 

Wymagania lokalizacyjne

Dla ustawienia stacji tankowania LNG jedyne wymagania to teren przystosowany do obsługi pojazdów ciężarowych (dostawy paliwa) oraz przyłącze energii elektrycznej o mocy 20 kW.
Już bazowa aparatura gwarantuje krótki czas tankowania gazu LNG z pełną wydajnością do pojazdów ciężarowych (max. 10 minut).

Wariant stacji tankowania - LCNG i LNG

Możliwość rozbudowy stacji LNG o moduł tankowania sprężonego gazu ziemnego (CNG).

 
 
  • CYSTERNA

    Cysterna kriogeniczna. Gaz LNG transportowany jest z fabryki skraplania do stacji tankowania LNG w specjalistycznych cysternach kriogenicznych, utrzymujących niską temperaturę skroplonego gazu w trakcie jego przewożenia.

  • ZBIORNIKI

    Zbiorniki kriogeniczne służą do magazynowania gazu w postaci skroplonej.

  • POMPA

    Pompa kriogeniczna zatłacza paliwo do dystrybutora LNG.

  • DYSTRYBUTOR LNG

    Dystrybutor LNG odmierza ilość zatankowanego paliwa, a następnie zestandaryzowaną końcówką napełniany jest pojazd LNG - auto ciężarowe, autobus lub inny pojazd ciężki.

  • APARATURA LCNG

    Wytwarza finalne paliwo CNG, gotowe do tankowania.

  • DYSTRYBUTOR CNG

    Dystrybutor CNG odmierza masowo sprężony gaz, następuje tankowanie zbiorników CNG w pojeździe.

LCNG – opcja

W ramach jednej instalacji tankowania, oprócz modułu do tankowania LNG, możliwe jest wytwarzanie i tankowanie gazu ziemnego w postaci sprężonej (CNG).

W tym celu wykorzystywana jest instalacja LCNG, pozyskująca
gaz sprężony z formy ciekłej.

Tankowanie CNG z własnego kompresora

Posiadasz auta CNG oraz przyłącze gazu ziemnego? Zapoznaj się z naszym rozwiązaniem dla gazu sieciowego!

 

Zobacz więcej

 

Cryogas jako dostawca LNG dla transportu

Doświadczenie firmy w budowie i eksploatacji stacji tankowania LNG.

Testy drogowe Iveco Stralis LNG


Działanie: Długodystansowe testy aut ciężarowych LNG
Start: Czerwiec - Listopad 2015
Flota: IKEA Distribution North Europe
Status: Cryogas zapewnia infrastrukturę tankującą oraz dostawy i tankowanie LNG do pojazdów

 

Pierwsza stacja LNG dla firmy komunalnej


Działanie: Projekt i budowa stacji tankowania LNG/CNG
Start: Wrzesień 2015
Flota: Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Śrem
Status: W lutym 2015 roku Cryogas wygrał przetarg na projekt i budowę stacji tankowania LNG/CNG oraz dostawy gazu. Budowa stacji znajduje się na ukończeniu

 

Stacje tankowania LNG wykonane przez Cryogas

Przedstawienie procesu inwestycyjnego na podstawie własnych doświadczeń.

proces budowy

URZĄDZENIA DO TANKOWANIA LNG W OLSZTYNIE I ŚREMIE, MONTOWANE PRZEZ CRYOGAS

Zadanie: Projekt i wykonanie stacji LNG do tankowania pojazdów
Lokalizacje i oddanie do użytku: Olsztyn (2014), Śrem (2015)
Wykonanie: Cryogas M&T Poland

 

Kompleksowy proces inwestycyjny budowy stacji LNG w zakresie.

  • Uzyskanie stosownych pozwoleń
  • Wykonanie kompletnego projektu budowlanego
  • Ustanowienie kierowników i inspektorów budowy
  • Wykonanie wszelkich robót budowlanych i sanitarnych, a także wszystkich prac ogólnobudowlanych
  • Uzyskanie pozwolenia na użytkowanie obiektu

 

Szukasz miejsca, gdzie można tankować LNG?

Skontaktuj się z nami

transport@cryogas.pl

 

Ciężarówki zasilane LNG

Zapraszamy się do zapoznania z ofertą rynkową pojazdów ciężarowych zasilanych LNG.

IVECO IVECO SCANIA VOLVO
Stralis Natural Power 330 LNG Stralis NP 400 LNG P 340 LNG Dual Fuel LNG
Silnik: CURSOR 8 LNG Silnik: CURSOR 9 LNG Silnik: OC09 102 340 CNG Silnik: D13C-Gas
Silnik poj: 7.790 ccm Silnik poj: 8.700 ccm Silnik poj: 9.300 ccm Silnik poj: 12.800 ccm

Silnik moc: 330KM

243 kW/2.000 obr

Silnik moc: 400KM

300 kW/2.200 obr

Silnik moc: 340KM

250 kW/1.900 obr

Silnik moc: 460KM
338 kW/1.850 obr

Moment obr: 1.300 Nm

1.200-1.785 obr

Moment obr: 1.700 Nm

1.400 obr

Moment obr: 1.600 Nm

1.100-1.400 obr

Moment obr: 2.300 Nm
1.100 - 1.400 obr

Zasięg: 750km Zasięg: 1.500km Zasięg: 1.100km Zasięg: 1.400km

Źródło i fot.: Iveco, Scania, Volvo Trucks

 

Chcesz wiedzieć więcej? Jesteśmy do Twojej dyspozycji!

 

 

Cryogas M&T Poland S.A.

e-mail: transport@cryogas.pl

tel. +48 22 439 01 00

 

 

 

Znajdź nas na:
Created by Kreator Marki Powered by XIDEMIA