Przejdź do treści stronyPrzejdź do menu strony

LNG dla transportu 

Korzyści wynikające z przejścia na napęd LNG

Wszystko, co zyskuje Państwa firma wybierając skroplony gaz ziemny zamiast oleju napędowego.

Dane wykresu/Korzyść ON LNG
Koszt paliwa 100 70
Emisja CO2 100 90
Hałas 100 90
  • Redukcja wydatków na zakup paliwa.

  • Niższe koszty eksploatacyjne pojazdów.

  • Ograniczenie emisji zanieczyszczeń.

  • Cichsza praca pojazdów.

  • Większe bezpieczeństwo eksploatacji pojazdów.

 

Potwierdzenie wyników w warunkach drogowych

 

Transport międzynarodowy (DMC: 40,0 t)

Transport krajowy (DMC: 40,0 t)

Auta komunalne (DMC: 7,5 – 40,0 t)

 

Wykres. Porównanie eksploatacji ciągników siodłowych zasilanych olejem napędowym i LNG w odniesieniu do wartości dla silnika zasilanego Dieslem

Dane: Testy drogowe w Polsce – projekty IKEA oraz PGK Śrem

 
 
 

Dlaczego LNG zamiast CNG

Gaz ziemny w postaci sprężonej (CNG) udowodnił zalety metanu jako paliwa. LNG pozwala na ich efektywne rozwinięcie dla ciężkich pojazdów.

Zbiornik LNG

 

Fot. Zbiornik LNG

Większy zasięg przy tej samej wielkości zbiorników

Do 1.500 km na jednym tankowaniu

Krótszy czas tankowania.

Ma szczególnie duże znaczenie przy eksploatacji samochodów ciężarowych.

 

Mniejsza masa instalacji gazowej.

Nawet o 50%.

Brak wpływu temperatury na ilość zatankowanego paliwa.

W przypadku CNG przy wysokich temperaturach nie osiąga się pełnych możliwości zbiorników.

Zbiornik CNG

Fot. Zestaw zbiorników CNG

Źródło: Iveco

 
Dane wykresu/Korzyść CNG LNG
Ilość paliwa 37 100
Zasięg pojazdu 38.46 100
Czas tankowania 100 50
Masa zbiorników 100 60
Rzeczywiste napełnienie po tankowaniu 77 100

Porównaj zalety LNG w stosunku do CNG

Sprawdź korzyści!

 

Rozwiązanie LNG dla transportu

Rozwiązanie dla ciężarówek zasilanych CNG i LNG

Przygotujemy dla Państwa kompleksowy plan przejścia na napęd gazowy oraz indywidualnie wypracujemy rozwiązanie gwarantujące oszczędności

i skuteczne wdrożenie napędu LNG.

 

  • Atrakcyjna cena LNG w oparciu o europejskie notowania giełdowe gazu
  • Kalkulacja ceny LNG razem z kosztem stacji oraz obowiązującymi podatkami.
  • Im dłuższy okres zakupu LNG i większy wolumen zużycia gazu, tym lepsze warunki cenowe.
  • Każda stacja LNG dopasowywana jest pod indywidualne zapotrzebowanie Klienta.
  • Przed oddaniem inwestycji do użytku, dokonujemy przeszkolenia personelu w obsłudze stacji.
  • Prowadzimy ciągły, zdalny monitoring stanu technicznego stacji (m.in. Ilość paliwa w zbiorniku stacjonarnym, bieżącej pracy urządzeń).
  • Odpowiadamy za wszelkie aspekty prawne i formalne po stronie:
    • dostaw i tankowania paliwa LNG;
    • projektu, budowy i utrzymania stacji LNG.
 
 
 
 
 

dostawy

i tankowanie

LNG

FIRMA TRANSPORTOWA

Flota aut ciężarowych

 

Stacja tankowania LNG

Dostawy, przechowywanie i tankowanie LNG - podstawowe informacje.

 
 
  • CYSTERNA

    Cysterna kriogeniczna. Gaz LNG transportowany jest z fabryki skraplania do stacji tankowania LNG w specjalistycznych cysternach kriogenicznych, utrzymujących niską temperaturę skroplonego gazu w trakcie jego przewożenia.

  • ZBIORNIKI

    Zbiorniki kriogeniczne służą do magazynowania gazu w postaci skroplonej.

  • POMPA

    Pompa kriogeniczna zatłacza paliwo do dystrybutora LNG.

  • DYSTRYBUTOR LNG

    Dystrybutor LNG odmierza ilość zatankowanego paliwa, a następnie zestandaryzowaną końcówką napełniany jest pojazd LNG - auto ciężarowe, autobus lub inny pojazd ciężki.

Stacje LNG - warianty wykonania

Dzięki wiedzy i doświadczeniu dopasujemy instalację tankowania do Państwa potrzeb.

Stacja pełnowymiarowa
fot. Cryogas
Stacja SKID
fot. Cryogas
Stacja kontenerowa
fot. Cryogas
Pełna zabudowa terenu Zabudowa pod stację Wygospodarowywanie terenu
Zbiornik wertykalny Zbiornik horyzontalny Zbiornik horyzontalny
50 i więcej pojazdów Do 50 pojazdów Do 50 pojazdów

 

Wymagania lokalizacyjne

Dla ustawienia stacji tankowania LNG jedyne wymagania to teren przystosowany do obsługi pojazdów ciężarowych (dostawy paliwa) oraz przyłącze energii elektrycznej o mocy 20 kW.
Już bazowa aparatura gwarantuje krótki czas tankowania gazu LNG z pełną wydajnością do pojazdów ciężarowych (max. 10 minut).

 

Sprawdź szczegóły oferty dla transportu MyLNG Zobacz więcej

 

Wariant stacji tankowania - LCNG i LNG

Możliwość rozbudowy stacji LNG o moduł tankowania sprężonego gazu ziemnego (CNG).

 
 
  • CYSTERNA

    Cysterna kriogeniczna. Gaz LNG transportowany jest z fabryki skraplania do stacji tankowania LNG w specjalistycznych cysternach kriogenicznych, utrzymujących niską temperaturę skroplonego gazu w trakcie jego przewożenia.

  • ZBIORNIKI

    Zbiorniki kriogeniczne służą do magazynowania gazu w postaci skroplonej.

  • POMPA

    Pompa kriogeniczna zatłacza paliwo do dystrybutora LNG.

  • DYSTRYBUTOR LNG

    Dystrybutor LNG odmierza ilość zatankowanego paliwa, a następnie zestandaryzowaną końcówką napełniany jest pojazd LNG - auto ciężarowe, autobus lub inny pojazd ciężki.

  • APARATURA LCNG

    Wytwarza finalne paliwo CNG, gotowe do tankowania.

  • DYSTRYBUTOR CNG

    Dystrybutor CNG odmierza masowo sprężony gaz, następuje tankowanie zbiorników CNG w pojeździe.

LCNG – opcja

W ramach jednej instalacji tankowania, oprócz modułu

do tankowania LNG, możliwe jest wytwarzanie i tankowanie

gazu ziemnego w postaci sprężonej (CNG).

W tym celu wykorzystywana jest instalacja LCNG,

pozyskująca gaz sprężony z formy ciekłej.

Tankowanie CNG z własnego kompresora

Posiadasz auta CNG oraz przyłącze gazu ziemnego? Zapoznaj się z naszym rozwiązaniem dla gazu sieciowego!

 

Zobacz więcej

 

Cryogas jako dostawca LNG dla transportu

Doświadczenie firmy w budowie i eksploatacji stacji tankowania LNG.

Testy drogowe Iveco Stralis LNG


Działanie: Długodystansowe testy aut ciężarowych LNG
Start: Czerwiec - Listopad 2015
Flota: IKEA Distribution North Europe
Status: Cryogas zapewnia infrastrukturę tankującą oraz dostawy i tankowanie LNG do pojazdów

 

Pierwsza stacja LNG dla firmy komunalnej


Działanie: Projekt i budowa stacji tankowania LNG/CNG
Start: Wrzesień 2015
Flota: Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Śrem
Status: W lutym 2015 roku Cryogas wygrał przetarg na projekt i budowę stacji tankowania LNG/CNG oraz dostawy gazu.

 

Stacje tankowania LNG wykonane przez Cryogas

Przedstawienie procesu inwestycyjnego na podstawie własnych doświadczeń.

proces budowy

URZĄDZENIA DO TANKOWANIA LNG W OLSZTYNIE I ŚREMIE, MONTOWANE PRZEZ CRYOGAS

Zadanie: Projekt i wykonanie stacji LNG do tankowania pojazdów
Lokalizacje i oddanie do użytku: Olsztyn (2014), Śrem (2015)
Wykonanie: Cryogas M&T Poland

 

Kompleksowy proces inwestycyjny budowy stacji LNG w zakresie.

  • Uzyskanie stosownych pozwoleń
  • Wykonanie kompletnego projektu budowlanego
  • Ustanowienie kierowników i inspektorów budowy
  • Wykonanie wszelkich robót budowlanych i sanitarnych, a także wszystkich prac ogólnobudowlanych
  • Uzyskanie pozwolenia na użytkowanie obiektu

 

Szukasz miejsca, gdzie można tankować LNG?

Skontaktuj się z nami

transport@cryogas.pl

 

Ciężarówki zasilane CNG/LNG

Zapraszamy się do zapoznania z ofertą rynkową pojazdów ciężarowych zasilanych CNG/LNG.

Ciężarówki zasilane LNG – ruch dalekobieżny:

IVECO Stralis NP400 IVECO SCANIA VOLVO
Stralis NP 400 LNG Stralis NP 460 LNG R 410 LNG FH/FM LNG
Silnik: CURSOR 9 LNG Silnik: CURSOR 13 LNG Silnik: OC13 101 410 LNG Silnik: G13C460
Silnik poj: 8.700 ccm Silnik poj: 12.900 ccm Silnik poj: 12.700 ccm Silnik poj: 12.800 ccm

Silnik moc: 400 KM

294 kW/2.000 obr

Silnik moc: 460 KM

338 kW/1.900 obr

Silnik moc: 410 KM

302 kW/1.900 obr

Silnik moc: 460 KM
338 kW/1.800 obr

Moment obr: 1.700 Nm

1.200-1.600 obr

Moment obr: 2.000 Nm

1.100-1.600 obr

Moment obr: 2.000 Nm

1.100-1.400 obr

Moment obr: 2.300 Nm
1.050-1.400 obr

Zasięg: do 1.600km Zasięg: do 1.600km Zasięg: do 1.600km Zasięg: do 1.000km

Źródło i fot.: Iveco, Cryogas, Scania, Volvo Trucks

 

Ciężarówki zasilane CNG/LNG – ruch miejski i regionalny:

IVECO Stralis NP400 IVECO SCANIA VOLVO
Stralis NP 330 CNG/LNG D Wide CNG P 340 CNG/LNG FE CNG
Silnik: CURSOR 8 Silnik: NGT 9 Silnik: OC09 102 340 CNG Silnik: G9K320
Silnik poj: 7.800 ccm Silnik poj: 8.900 ccm Silnik poj: 9.300 ccm Silnik poj: 8.900 ccm

Silnik moc: 330 KM

243 kW/2.000 obr

Silnik moc: 320 KM

239 kW/1.950 obr

Silnik moc: 340 KM

250 kW/1.900 obr

Silnik moc: 320 KM
239 kW/2.100 obr

Moment obr: 1.300 Nm

1.200-1.785 obr

Moment obr: 1.356 Nm

1.100-1.250 obr

Moment obr: 1.600 Nm

1.100-1.400 obr

Moment obr: 1.356 Nm
1.300 - 1.400 obr

Zasięg: CNG do 500 km,
LNG do 1.600 km
Zasięg: 300 - 400 km Zasięg: CNG do 500 km,
LNG do 1.600 km
Zasięg: 300 - 400 km

Źródło i fot.: Iveco, Crogas, Scania, Volvo Trucks

Chcesz wiedzieć więcej? Jesteśmy do Twojej dyspozycji!

 

 

Cryogas M&T Poland S.A.

e-mail: transport@cryogas.pl

tel. +48 22 439 01 00

 

 

 

Znajdź nas na:
Created by Kreator Marki Powered by XIDEMIA